The Demigod Files
Rick Riordan2010

Saga Percy Jackson Terminée

17.2

In these top-secret files, Rick Riordan, Camp Half-Blood's senior scribe, gives you an inside look at the world of demigods that no regular human child is allowed to see. These highly classified archives include three of Percy Jackson's most perilous adventures, a "Spotter's Guide to Monsters", a "Who's Who in Greek Mythology", "Percy's Summer Camp Report" and much more. So, if you're armed with this book, you'll have everything you need to know to keep you alive in your training. Your own adventures have just begun...

Titre original : The Demigod Files (2010)

2010 [E-book] Editions Puffin Books

Anglaise Langue anglaise | 160 pages | Sortie : 10 février 2009

2018 Editions Montena

Espagnole Langue espagnole | 256 pages

• Renaud Le 14 Janvier 2022 à 07:24
    Soyons clairs d'entrée de jeu : Les parties les plus intéressantes de ce recueil sont les trois nouvelles qui servent de tie-ins entre les tomes de la saga. J'ai tout particulièrement préféré la 3e "The Sword of Hades" qui m'a donné certaines informations qui m'avaient manqué lors de la lecture de La Maison d'Hadès (l'avant dernier tome des Héros de l'Olympe) Bonne lecture, bien qu'un peu rapide
  • Ajigoku78 Le 22 Mars 2022 à 03:14
    C'était sympa! Les nouvelles sont rapides à lire et donne quelques éléments intéressants à savoir.